gurur Brahmā, gurur Viṣṇur, gurur devo Maheśvaraḥ;

gurur sākṣāt-Parabrahmā — tasmai śrī-gurave namaḥ.

A Guru Brahma, a Guru Vishnu , a Guru az Úr Mahesvara , a Guru a Legfelsőbb Brahman maga . Boruljunk le a Guru elé .

Meditálok folyamatosan az Úr Ganesán aki, egy elefánt arcú, istenség, akinek arca olyan fénylő, mint a Nap Lótuszvirága, és híveit sok áldással ruházza fel.

Leborulok az egymást követő guruk előtt, kezdve az Úr Sadasivával, majd folytatva saját Acharyámmal (tanítómmal).
Leborulok tanítóm előtt, akiben ott lakozik a Srutik , Smritik és Puránák ismerete,illetve az együttérzés, ami által áldást szór az egész világra.

Amíg kettősség lakozott bennem, eltöprengtem az ismétlődő születés és halál félelmetes szörnyűségén. De tanítómmal elmélkedtünk az Úr Pasupati és Uma szépségén, és szívem megnyílt. Éreztem a legfőbb boldogság nektárának áramlását
nyitott szívemen keresztül. Ekkor nem tehettem mást, örömömben újra és újra gurum lábai elé borultam, aki segített nekem meglátni az Igazságot.

A következő Slokák bemutatják a Szentírás alapvető tanítását, hogy a gurut nem lehet egy egyszerű embernek tekinteni, figyelembe kell venni, hogy Ő Isten maga ebben a formában.

A Guru Brahma, a Guru Vishnu , a Guru az Úr Mahesvara , a Guru a Legfelsőbb Brahman maga . Boruljunk le a Guru elé .

Boruljunk le a Guru elé, aki a tudása által felnyitja a tudatlanság sötétségében elvakított szemünket.
Boruljunk le a Guru elé, aki felfedi a valódi természetét: “Az “( Brahman ), amely végtelen és oszthatatlan , és amely áthatja az egész teremtést. Boruljunk le a Guru elé, aki felfedi valódi természetét ” Te “( átma ), amely minden teremtett mögött rejtezik.

Boruljunk le a Guru elé, aki jelentést kölcsönöz az” Asi ” ( Vagy “),szónak, amely azt mutatja, hogy mind a három világban létezel, amelyet a tiszta tudat ( Brahman ) hat át.

Boruljunk le a Guru elé , akinek a szavai a cég megvalósítására mutatnak,legyenek
azok akár félszavak,segítenek, amíg az ember önmagát el nem éri .
Csak a nagy lélek képes felfedni a Szentírás valódi értelmét, aki a legfelsőbb Isten iránti odaadást egyenlőnek tekinti a Guru iránti odaadással.

A Guru az én szellemi apám, a tanítóm az én tápláló anyám, a gurum a jóakaróm és az én Istenem. A Guru felszámolja a Samsarától való félelmemet.

A ” gu ” jelentése sötétség, a ” ru ” pedig annak eltávolítását jelenti. A Guru az aki eltávolítja a tudatlanság sötétségét.
Mindig imádni kell a Gurut: tett, gondolat és szó által. Meg kell hódolni a Guru előtt gátlások nélkül.

A Gurut imádni kell minden nap,így lesz fegyelmezett az Elme,és ez által az ember igazi „Én” – természetének megvalósítása könnyedén elérhető.
A Brahman természete Lét – Tudat – Boldogság (Sat-Chit-Ānanda) nem más mint a Guru természete,hiszen a Gurut nem lehet csupán emberi formának tekinteni.

Meg kell érteni, hogy a Brahman és a Guru nem különbözik. Csak így nyerhető el a Guru kegye.
Boruljunk le a Guru (Brahman) elé, mert a Guru mutatja meg az utat a Tiszta Tudat felé,legyen az bármilyen tudatállapotban (ébrenlét, álom és mély alvás).

Boruljunk le a Guru elé, mert a tudás erejét adja nekünk és a valóság virágfüzérével, díszít fel bennünket, és a felszabadulás útjára terel minket.

Boruljunk le a Guru elé, aki ég a hatalom a tűz a tudás rabságból a karma alatt felhalmozódott számtalan életet.
Nincs nagyobb valóság, mint a Guru, nincs nagyobb aszkézis, mint a guru imádata, nincs nagyobb ismeret, mint a Guru felismerése.
Az én Uram a világegyetem Ura, a Guru az univerzum Istene, segít nekem,hogy Önmagam minden lényben megláthassam . Boruljunk le a Guru elé.

A Guru az ok, de neki nincs kezdeti oka. A világegyetem oka Brahman. Brahman pedig a Guruval azonos.

Alapvető elv a hagyományban, hogy a Gurut nem lehet úgy tekinteni, mint egy egyszerű embert, azonban tekinthető Brahmannak vagy Istennek. Aki megérti a versekben rejlő tudást, az szem előtt tartja ezt az elvet.

A Guru a legfelsőbb Isten. Nincsenek mantrák, mert a mantra megegyezik a Guruval.
Akiben a megfelelő hozzáállás kialakul, az ráébred, hogy a Guru a legfőbb jóakarója. A Guru minden Dharma megtestesülése.

Az univerzumban létezik a Guru, és a Guru a világegyetemben létezik. A Guru maga a világegyetem. Boruljunk hát le a Guru elé.
Boruljunk le a Guru elé, aki megmutatja a felszabadulás útját azoknak, akik eltévedtek a Samsara erdejében (lélekvándorlás), és akiket a káprázat megtévesztett.

A Guru olyan, mint a nagy Gangesz folyó. Eltörli a bűnöket. Óh Uma a lényeket a háromféle szenvedés (a testi , a más lények által okozott,és az isteni erők) tüze kínozza.

Minden élőlény olyan, mint akit megmart a tudatlanság kígyója. Az Úr, tudás formájában (Guru) az egyetlen orvos a számukra. Boruljunk le a Guru elé.
Boruljunk le a Guru elé, aki az Úr Śiva maga, Aki az oka a világegyetemnek, aki a Samsara óceánját átszelő híd, és aki rendelkezik az Úr minden tudásával.
A Guru a meditáció objektuma, a guru lába az imádat tárgya, a Guru szavai a kegyelem mantrái, és a Guru a felszabadulás eszköze.

Om Tat Szat
(Skanda Purana , Brahma Samhita )

Kategória: Guru

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatar placeholder