A mágia alatt azt értjük, hogy természetfölötti képesség, amely képes megzavarni a dolgok természetes
rendjét. Ez felülírja, vagy megállítja a dolgokat megmagyarázhatatlan erővel, ami a logikát és
az okot kizárja.

A védikus emberek úgy vélték, hogy az isteneknek olyan ereje van, amellyel megváltoztathatják a dolgok természetes rendjét, vagy megkerülhetik a természetes törvényeket. Ezért rituális ajánlatokat tettek nekik, hogy beavatkozást eszközöljenek ki a természeti események irányítására, sorsuk megváltoztatására vagy vágyaik teljesítésére. Úgy vélték, hogy rituálékon keresztül sok dolgot tudnak megvalósítani vagy életükön képesek javítani.

A rituálékat többféle cél érdekében használták, mint pl : esőt kérni az istenektől, természeti csapásokat megelőzni, betegségeket gyógyítani,bevonzani az ellenkező nemet,a riválisokat és az ellenségeket megsemmisíteni,jövendőt mondani, halottak feltámasztása érdekében, stb. Az Atharvaveda számos mágikus varázslatot tartalmaz. Ha bármi gondjuk volt, amit normális módon nem tudtak megoldani, imádkoztak és rituális felajánlásokat tettek.

A védikus himnuszokban kétféle mágikus megközelítést találunk:

ima (segítség kérése esedezéssel)
rituálé, (mágia használata, befolyásolás)

Ha a rituálét valaki megfelelően végzi, akkor a dolgok önmagukban nyilvánulnak meg, mivel a rituálé ereje jobb, mint az isteneké. A Purva Mimansa iskola támogatja az utóbbi
megközelítést. Elveti az Isten szükségességét, és
kizárólag az emberi célok elérésére szolgáló rítusokra
támaszkodik, és rítust tartja a teremtés forrásának.

Az egoista célok érdekében használt mágikus rítusokat fekete mágiának vagy boszorkányságnak tekintik a yoga útján ezért Patanjali elveti a mágia eszközét.A rítust pedig a yoga útjával azonosítja.

Kategória: RitualisztikaVéda

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatar placeholder