Az Aghora Tantra a fizikai testet egy hullának tekinti, és a hullákkal egy teendő van, elégetni azt.
Az Aghorik rituáléiban a hamunak nagy szerepe van. A hamu az ami egyesült a tűzzel, és megtisztult. A tűz eleme a fénnyel kapcsolatos. A Fény pedig a világossággal. Ezért a hamu megtisztít. A Hamu mindig a feltámadás alapja.(a főnix is a hamvaiból száll fel).
Az Aghora tantra praxisa is a hamu jegyében az elemek megtisztítását célozza meg.

Az Aghori nem hisz a szabályokban. Nincs semmiféle dogma vagy szabályrendszer amit követni kell, ezért az Aghori Sadhanát nehéz lenne összefoglalni úgy hogy az általános érvényű legyen.
Ezért csak nagy vonalakban tekinthető át a megtisztulási folyamat.

A fizikai testet az Aghori nem anyagnak gondolja és nem is illúziónak. A test nem más mint egy öt elemből álló struktúra ami önmagában halott. Mozgóvá is csak a „Nagy Anya lehelete” a prána teszi. Olyan mint egy bábu amit Shakti mozgat. Amíg a prána jelen van az öt elemből összeállt testben addig élőnek tűnik, de ha a prána elhagyja a testet a test szétesik elemeire. Ezt nevezik „halál”-nak, ami tulajdonképpen nem halál, mert sosem volt önálló élete a testnek csak a prána tartotta össze az elemeket. A test mindig is halott volt, sosem élt.
Az Aghorinak ezért meg kell értenie a finomlétezés titkát. A prána már a finomlétezéshez tartozik, de a finomelemek megértéséhez a durvaelemek ismeretén át lehet eljutni.
Az Aghori praxis első lépései tehát hasonlóak ahhoz amit Hatha Yogaként ismerünk.
Ehhez tartozik az Ayurveda tudománya is, ami a dosákról szól. Ezeknek a dosáknak az ismerete elengedhetetlen ahhoz ha a testet gyógyítani akarja valaki.
Az Aghori rituálé tehát a mahabhuták (durvaelemek) szintjénél kezdődik.
Az öt elem megtisztítása után léphet csak a finomlétezés szintjére az aszkéta vagy yogi.
A fizikai test alapvetően a táplálékból áll, a táplálékban pedig ott rejlik a prána is.

A táplálkozás tehát az összekötő kapocs a durva-létezés és a finom-létezés között.
A durva létezés a pasu vagy vadállati lét „egymás testének szétmarcangolásában, vérének ivásában” fejeződik ki. Ezért a finomlétezés elérésének útja a szelíd pasu lét vagy vegetáriánus étrendben manifesztálódik. (A védikus aszkéták akik az életszentséget komolyan vették nemcsak a húst hanem a halat, a kábitószereket, az alkoholt, és a szexualitást is tiltották, mert tisztátalannak tartották.)

Ez nem azt jelenti, hogy a húsevés bűn vagy ilyesmi ,hiszen egy Aghori számára nincs bűn, se tisztátalan, Egyszerűen a finomlétezés szintjének elérése érdekében végezték el ezt az aszkézist, hogy lemondtak a húsevésről. Ez nem feltétele volt a spirituális útnak, csak egy lemondás amit önként vállaltak az aszkéták.

A legtöbb szöveg ajánlja alapszinten a vegetáriánus diétát, ez az első komolyabb lemondás ami további lemondásokhoz vezeti az aszkétát. A lemondások a ragaszkodások láncait bontják le, ezért szűkségesek egy aszkétának lemondásokat végezni.A lemondások alatt belső tisztulás érhető el,ami a finomlétezés szintjére visz.
A következő szinten a prána kerül a központba és értelmet nyernek a különféle légzőtechnikák.
A vegetáriánus táplálkozásról és a légzéstechnikákról nem írok most mert ezekről számtalan könyv jelent már meg és közhelyeket sem szeretnék ismételgetni ezekkel kapcsolatban.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatar placeholder