Dīkṣā magyarul beavatást, felszentelést, szellemi és lelki megújulást jelent, amit egy rituálé keretében végez el egy beavatott guru.

A Vishnu Yamala (tantra) azt mondja: hogy a Dīkṣā “Az a folyamat, amely felébreszti a divyam jnanamot (transzcendentális, spirituális tudást) és megsemmisíti a bűn és a tudatlanság magját, egy olyan spirituális személy által, aki már látta az igazságot (desikais tattva- kovidaih). ”
A Dīkṣā önmagában nem egy szertartás, hanem egy tudatszintemelési transzformativ belső folyamat,ami a spirituális energiák által működik. Ez a spirituális energia (shakti),a guruból árad,és az elme finomrétegeiben bontakozik ki. Ezért a spirituális kapcsolódás útján válik lehetővé.

A Dīkṣāt minden esetben a guru kezdeményezi, ezért a tanítványok nem kérhetnek Dīkṣāt. Ez nem kívánságműsor hanem a Kegyben való részesülés lehetősége. Az isteni kegyelem átadását a Dīkṣā-n keresztül néha śaktipāta néven is hívják.

A Dīkṣā megkezdése magában foglalja a rituálék egyikének végrehajtását a kezdeményezett személytől a tantrikus érintettségétől függően. Egy “odaadó szertartás” (puja) mindig alapját képezi a beavatásoknak.

A különböző tantrikus művek különböző Dīkṣā rituálékokat sorolnak fel:
– Kriyavati
– Kalavati
– Varnamayi
– Vedamayi

A jelöltek egy speciálisan megfelelő mantrát kapnak, és megtanulják, hogyan kell gyakorolni a meditációt. ” A szervezett ünnepség alatt a jelöltek a kijelölt mantrát recitálják a szünetekben és nem világi ügyeket beszélnek meg egymással. Mert a tudatszint-emeléshez az elmét rá kell hangolni az isteni energiákra.

Az új kezdeményezőknek szóló fogadalmak közé tartozik az ünnepség alatt a tartózkodás a hústól, az alkoholtól, kábítószerektől a lopástól, hazudozástól és a káros adalékanyagoktól. Ezért a jelenlevők vegetáriánus ételeket, vagy gyümölcsöket és zöldségeket hozhatnak csak magukkal. A tradicionális ruházat a férfiaknál fehér ing a nőknél vörös. A guru ruházata narancssárga. Ezeknek a színeknek is megvannak a spirituális okai, amelyekről a beavatáson résztvevők tájékoztatást kapnak.

A felszentelés tiszta vízzel és tűzzel történik. Illetve a kedvező füstölő agarbatti botocskák használatával.
A beavatás olyan, mint az extra energia, amely arra kényszeríti a jelölteket, hogy a végtelenségig terjedjen az Önvaló és az empirikus én között.

Dīkṣā azt is jelenti, hogy ‘látni’, és amikor az ember fogadja a dīkṣā-t, akkor megkapja azt a hatalmat, amellyel elkezdheti “látni” a belső élet célját vagy útját. A lelki utat láthatóvá teszi belső megvilágítással. “Látjuk” a “belső szemmel” a lelki energia és az én felébredése és felfedezése miatt. Dīkṣā erre a felfedezésre irányul. Minél többet tudunk szentelni a belső küldetésnek, annál többet fogunk látni.

Valójában a dīkṣānak nagy jelentőségű és következményes spektruma van. Számos értelmi szintre terjed ki a külső, formális ünnepségről, amely elsõsorban szimbolikus belsõ folyamat, a transzmisszió vagy shaktipata végtelenül finomabb dimenziójára terjed ki. Guru a tanítványnak sokféle módon ad erőt, a tanítvány szellemiségének megfelelően.
A formális vagy finom beavatkozást az egész világon minden nagy civilizációban használják. Az ókori Görögországban például a Dīkṣā szó a muzerion volt, ami azt jelenti, hogy “az odaadás és a tudás nem adható meg”. Így a Dīkṣā az ősi misztikus társadalmak, “A misztériumok” lényeges részét képezte. Latinul a Dīkṣā szó a szentség, ami azt jelenti, hogy “az, ami megköti”. Ez a kötés nem kapcsolódik semmilyen külső kötelezettséghez. Inkább, a Dīkṣā vagy az iniciáció az egy saját belső énünk mélyebb megértéséhez vezet rá. Ennek következtében ugyanolyan következményekkel jár, mint a kereszténységben használt “szentség” szó.

A “Dīkṣā” szó ugyanazt a következtetést hordozza, mint a “jóga” szó. A jóga egyben az újraegyesülés vagy egyesülés valódi lényével.

A guru a motivátor; Ő ad lendületet a keresőnek, hogy elindítsa a küldetést, a nagyszerű kalandot annak felfedezése érdekében, hogy ki ő valójában. Meggyújtja inspirációnk lángját, amelyet folyamatosan és folyamatosan abhyasa-nál kell tartanunk, vagy a szadhana gyakorlásában, amelyet a Dīkṣā idején ad, a spirituális kibontakozás és készenlétünk szintje szerint.

Soha ne feledjük, hogy a Dīkṣā nem korlátozódik az idő és a tér törvényeire, hanem egy folyamatban lévő folyamat, amely felébreszti az összes aspiránsban és nem aspiránsban lévõ hatalmas potenciált.

Ezért írják a szentírások, hogy Guru Dīkṣā nélkül nincs üdvösség, nincs moksa, nincs élet.
Más szavakkal, a guru átadja a kegyelmet a Dīkṣā révén. Ez segíteni fog abban is, hogy a tanítvány egyensúlyban tartsa magát mentálisan és érzelmileg, és egy középpontba helyezi a létezést.

A Guru Dīkṣā esélyt ad a transzcendensnek. Guru Dīkṣā után az aspiráns szabadon és akadálymentesen járhat az önmegvalósítás útján.
A Guru szavai, a Guru által adott szent mantra létrehozza a kavachát (pajzsot). Az isteni hatalommal párosítja a testedet és az elmédet.

A mester a közvetlen kapcsolat és a kommunikáció a Legfelsőbb Énnel. Ha kis hited van a mester csak megtisztít, ha nagy odaadásod van a mester megszentel. Aki megnyitja a szivét a Guru Dīkṣā alatt az nagy áldásokat tud befogadni ilyenkor. A szíved Isten kapuja.

Minden a guru által abhisheka (megszentelt). A Guru új életet teremt. Ez egy új születés. A test nem ugyanaz a test, amilyen volt. A tested isteni lehet. Dīkṣā napjától fogva tested is más funkciót fog betölteni mint azelött. Felfedezed hogy a test egy templom. Ebben a templomban élsz és veled Isten él. Istennel a Dīkṣā által léphet kapcsolatba a yogi.
Tehát a Guru Dīkṣā az egyetlen olyan könnyen elérhetö megközelítés, amely az alsó tudatosságból a magasabb tudatosságba emelni kezd.

A guru nyilvánítja meg az anugrahát vagy Kripát (kegyet) egy pránikus energián és egy Bija Mantrán keresztül.Igy a jelöltek akik átmennek egy ilyen lelki folyamaton,Önmagukra ébredhetnek, és elérhetik a Megvilágosodást,mert megértik, hogy annak magja bennük van.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Avatar placeholder